2009. ápr. 30.

Te ezt nem tudhatod....

...Hajnalkám! Legalábbis annak idején a Família Kft-ben (kb. az akkori Barátok közt) Lujó bá szállóigéje így hangzott.
Én ugyan Hajnalkám nem vagyok, engem Diannázni szoktak, így két n-nel... Grrrr.. De elég sokszor kaptam már meg ezt a "Te ezt nem tudhatod" mondatot. Ami egyrészt jó, mert ezek szerint olyan nagyon fiatal vagyok még, hogy egy csomó mindenről fogalmam sincs. Másrészt meg elég lenéző dolog is egy ilyen megjegyzés.
Legutóbb akkor kaptam meg, mikor nagyapámtól végighallgattam, hogy ezek a "mocskok" eladtak mindent, azért tartunk itt, meg mert nem tudják mennyit lopjanak.. Én meg azt találtam mondani, hogy téved.. mert még azt is mi nyögjük, amit ők annak idején hazahordtak, merthogy az is lopás ám. És persze, én nem tudhatom, mert kicsi gyerek voltam, de amikor ő tehertaxizott abban az időben, akkor igenis haza LEHETETT hozni amit ő hazahozott. Ja, persze, külön kérték... És komolyan, szemét dolog vagy sem, de azért elgondolkodtató, hogy pl. egy iskolaépítés kapcsán mondjuk az ott dolgozó ember mindegyike hazavitt egy csapot (az sok darab ugye), vagy mert épp kellett otthon, vagy mert "jó lesz valamire". És ugye, akárhogy csűrjük-csavarjuk, azt sokszorosan is megvette állambácsi, mert megvette x-nek, y-nek z-nek, vagy inkább az egész abc-nek, meg persze kellett az iskolába is annyi, amennyi. És ez csak miniben... Úgyhogy lehet, hogy nem tudhatom.. de számolni is tudok, meg logikám is van. És jó nagy pofám is, amit nem tudtam befogni, és kimondtam, hogy ja, de hát ő különben is könnyen háborog, mert neki már megvan a nyugdíja (annyi, amennyi), de azt, amit az ő generációja hagyott ránk, azt még nekünk ki kell fizetni, mielőtt bármiféle nyugdíjról beszélhetünk, ha beszélhetünk egyáltalán.
Szóval, tudhatom, vagy sem, szerintem pont nekik nem kéne ujj-jal mutogatni.
De ez jó kemény téma lett így késő estére, de ha egyszer kikívánkozott..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése