2024. jan. 23.

Vásárlás

 Valamiért az elmúlt évben komolyabban elkezdett változni bennem a vásárlás fogalma. Ebben biztosan közrejátszott az is, hogy az árak olyan mértékben emelkedtek, ami már nem csak kiborító, hanem egyenesen pofátlan is, de sokkal inkább benne van, hogy egyre jobban utálom a személyes vásárlást. 

A lidlbe régen kifejezetten szerettem járni, most már csak nagyjából hetente egyszer megyek be. Nagyon sokat kell várni mostanában a kasszánál, és olyan személytelen lett már, hogy átkerült a majd amikor már muszáj kategóriába. Ma például voltam ott. A zöldség -gyümölcs részleg botrányos volt, kényszerérlelt, félig zöld banán, fonnyadt paprika, félig érett alma. És akkor mire kívántam a soromat a kasszánál... ráadásul kifogtam egy olyan kasszás fiút, aki nem csak elképesztő robot módban csipogtatta a vonalkód olvasó előtt a termékekrt, amiket vettem, de még fogta, és egy laza kézmozdulattal úgy megtplt mindent egybe a pakolós részre, hogy majdnem rászóltam, hogy ugyan tiszteljen már meg azzal, hogy az ételeket, amiket épp most fogok majd kifizetni, nem úgy kezeli, mintha egy darab sz.r lenne. De nem szóltam, amúgy sem lett volna időm leállni vitatkozni, csak nyugtáztam magamban, hogy akkor most már a héten nem jövök ide. 

A sparban általában az online kasszát használom, vagy házhozszállítással vásárolok..De ott pl. utálom a pékáru zacskókat, meg a csemegepultban amikor szájhúzva szolgálnak ki. 

És tényleg megértek mindenkit, aki keveset keres, vagy túl sokat dolgozik, de attól még rám olyan hatással van, hogy akkor inkább elkerülöm őket..

8 megjegyzés:

  1. Nálunk pont ugyan ez a Lidlben. Régen szerettem oda járni, de most már az árak se olyan jók, régen a zöldség és a gyümölcs részleg annyira klassz volt, most pont olyan ahogy írod és az eladók is pont ugyan így. Nem tudom mi történt itt, de nagyon csúsznak lefelé. Az Aldiba járok és időnként a Sparba, de az utóbbi meg árban annyira felfelé szállt, hogy ott meg csak forgatom a fejem, ráadásul állandóan az akciókat kellene nézni, meg a kuponokat stb. hogy tényleg megérje betérni, de basszus akkor meg mire mindent megveszek legalább három négy boltba be kell menni, én meg alapból utálok vásárolni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem a Spar azért éri csak meg, mert van dolgozói kedvezményünk. Egyébként valóban az egyik legdrágábbak lettünk sajnos.
      Aldi sajnos nincs nálunk, és nem is szállítanak hozzánk onnan.

      Törlés
  2. Teljesen megértelek titeket. En hetente kapok zöldseléget egy közösségi termesztőtől, innen jönnek a tejtermékek is, ez egy nagyon személyes, 1 évre összeálló csapat a vevők részéről. Így boltba 2 hetente járok, de így is sokallom. Valahogy az ember telítősik ezzel az élménnyel, kötelességgel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez tök jó lehet ez a közösségi termesztő.

      Törlés
  3. Régebben én is szerettem boltba járni, nézelődni... ma már csak célirányos vagyok...A Lidl szerintem is sokat romlott, Aldit részesítem én is előnyben. Amúgy az emberek frusztráltak, belefásultak... és mindenki azon vezeti le a feszültségét, akin tudja... és eléggé úgy néz ki, hogy ez csak rosszabb lesz-((

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ebben ez is biztos benne van, és a folyamat szépen gerjeszti is magát, így valószínűleg tényleg csak rosszabb lesz

      Törlés
  4. Én legalább mindig utáltam vásárolni, és ez most is így van. :-) Mi hétvégente csinálunk egy bevásárlást a hétre, öbbnyire a lidl-ben, de mostanában muszáj valamiért mellécsapni az aldit is. Feri szokta átböngészni az akciós újságokat szombat reggel, és van amiért már érdemes két boltba bemenni. Így hétköznap csak friss pékáruért megyek többnyire pékségbe. ( most, hogy az új munkahelyemmel szemben pont van egy pékség, ahol a kövi buszig pont meg tudom venni ami kell, még ez is praktikus) De amúgy botrányos árak vannak, a fiúk meg elég nagy mennyiséget esznek, szóval elég kiábrándító, hogy ennyit költünk kajára.

    VálaszTörlés
  5. Annyira jó volt régen a lidl,de most egyszerűen kupis,és mintha szombaton direkt az összes árut kitolnák,hogy ne tudj közlekedni se bevásárló,se babakocsival,na azzal pláne...A spar pékáru zacskója állandóan dohos szagot áraszt...De nálunk még ott van a legnagyobb rend.Árban meg...hát ott vásárolunk ahol időben legjobban belefér.Aztán fizetés után sírok mindig,hogy mennyire nem ér a pénzünk semmit.

    VálaszTörlés