2024. jún. 29.

Tegnap darázsirtás, ma Balaton

 Volt az a múlt heti darázscsípés ügy, ami után sok napig szenvedtem a bedagadt ujjammal. Ugye akkor elmeséltem, hogy megtaláltuk hol csináltak maguknak járatot, és azt meg is szüntettük. Pár napig csend volt és nyugalom...látszólag. Aztán én mondogattam, hogy de ezek csak keringenek itt, de Balázs mindig legyintett, hogy csak keresik a régi bejáratot, de majd továbbállnak, amikor rájönnek, hogy oda már nem jutnak be. Hittem is, meg nem is, de akartam hinni. Aztán a héten már láttam, hogy ezek másik bejáratot csináltak. Amikor ezt a felfedezésemet megosztottam Balázzsal, már idegesitettem vele (az egyetlen mentsége, hogy akkor ébredt, és én kivonszoltam a teraszra, ahonnan kihajolva, kicsit kitekert felsőtesttel kellett néznie egy akkora lyukat a tető alatt, mint egy kétforintos), és közölte, hogy én bizony nem darazsakat látok, hanem rémeket. Ez volt csütörtök este. Én a magam részéről azért megsértődtem kicsit, mert oké, a csípős élmény után már félek tőlük, de azért hülye nem vagyok. Pénteken amikor hazajöttünk a munkából, Roli felment a padlásra, lemérni az ott tárolt bőröndöt. Ahogy nyitotta le a padlásfeljárót, mondtam neki, azért a darazsakkal vigyázzon. Poénnak szántam, de arcomra fagyott a mosoly, amikor a létrán találtunk egy döglött darazsat. Lemérte, amit kellett, és ahogy lejött, mondta, hogy jaaaa, amúgy egy marha nagy darazsfészek van odafent. Hogy micsoda?, nagyjából egyszerre hördültünk fel Balázzsal, aki már indult is, hogy megnézze. 

Egy órakor jöttünk haza, fel háromkor már megvolt a darázsirtó, és meg is beszéltük telefonon, hogy mikor jön, mit fog csinálni, stb stb. Nagyon korrekt volt, és tök jó, hogy ilyen gyorsan tudott jönni. Kompresszoros befújással csinálta, addig nekünk ki kellett jönni a lakásból (nem azért, mert büdös lett volna, hanem az esetlegesen elszabaduló darazsak miatt). Tíz perc múlva ők visszamentek, lehozták a "fészket" Akkora volt, mint egy focilabda, és több tízezer darázs lakott benne. Egészen félelmetes belegondolni is, hogy ezek simán képesek lettek volna akár arra is, hogy megöljenek bennünket a csipéseikkel. Kecskedarazsak voltak, amik többször is tudnak csípni (ezt tapasztaltam), és azt mondta ez a szakember, azért ilyen durva és fájdalmas a csípésük, mert dögökkel táplálkoznak, gyakorlati válogatás nélkül bármivel, és ezeknek a dögöknek bármi bajuk van, adják is tovább. Remekül hangzik.


Ezentúl szorosabb kontroll alatt kell tartani a padlást, ellenőrizni, nehogy megint kinézzék maguknak lakásépítési célból. Nagy megkönnyebbülés volt tegnap este, hogy már túl is vagyunk rajta. 


Ma pedig, kihevernia tegnap eseményeit a Balatonra mentünk. Amúgy nem azért, eredetileg is ez volt a terv szombatra. Ma Patrik is jött velünk.A legjobb ötlet volt ez Balázstól már múlt héten (a keddi plusz nap csak bónusz volt), mert olyan meleg volt ma, amit ott volt a legjobb eltölteni. Jól éreztük magunkat, bár elfáradtunk kicsit a nagy semmittevésben. Arra nem is tudom, hogy volt e már példa, hogy júniusban már többször is strandoltunk. Még én is meglepően sok időt töltöttem a vízben. 

3 megjegyzés:

  1. Nálunk is volt pár éve mikor még a régi tető volt és zajosak voltak, lehetett hallani őket. Mondta a darázsirtó, hogy kirágják a falat is és be tudnak szivárogni a házba. Mi az új tetőnél rovarhálót rakattunk fel, nem tudom számít-e. Én is mindig lesem a darazsakat éppen ezért, mert nagyon gyorsan nőnek ezek a fészkek.

    VálaszTörlés
  2. Ez a darázsfészek elég para...
    Nekünk is volt egyszer, hogy a nappali ablak eresze alatt kapirgáltak örökké. Többször is lefújta Feri a járatukat, aztán jött a tél, és eltűntek. De én nagyon féltem, hogy beássák magukat a szobába. Köv.évben ablakot cseréltünk, de nem találtunk ilyen nagy fészket.

    VálaszTörlés
  3. Úristen! És tényleg átrágják a födémet is, egyszer olyan helyen nyaraltunk, ahol a plafont rágták át. Nagyon jó, hogy ilyen gyorsan sikerült megoldani nálatok.

    VálaszTörlés