2022. dec. 5.

Volt már ennek előzménye

 Írtam is róla már, ebben a posztban. Igyekeztem azért odafigyelni is magamra, a jelekre, a történésekre. Sohasem volt ennyire részletes a menstruációs naptáram. Egy-két éve még az is előfordult, hogy elfelejtettem bejelölni a kezdőnapot, vagy épp az utolsót, mert annyira nem volt tényező. Egy-egy komolyabb migrénes roham volt csak, ami ilyenkor megviselt. Aztán az idén ez teljesen megváltozott. Már oda kellett figyelni mindenre, nyár óta kb folyamatos készenlétben vagyok bármire és mindenre, de még magamnak sem akartam sem beismerni, sem elhinni, hogy bizony, a hormonjaim úgy döntöttek, elegük van már belőlem, meg abból a normális, kiszámítható működésből, Mondjuk örültem volna egy kölcsönös, kompromisszumképes megoldásnak, de nem volt ebbe semmi beleszólásom. 

A hétvégi történéseket, és a ramaty állapotomat is most már úgy gondolom, a mai történés okozta. Az volt az igazi tárgyalás ebben a fogalmazásban, aminek sem címet nem adhattam, de még csak a bevezetőt sem írtam meg. Egyszerűen csak ott találtam magam a tárgyalás kellős közepén, mindenféle túlzófokot jelölő szavakkal és felkiáltójelekkel teletűzdelt mondatokban. 

Tegnap este már gyanús volt azért, hogy a november közepén kezdődött ciklusom, ami tulajdonképpen normálisan azóta sem ért véget, fogja magát, és újrakezdődik, ami elég hihetetlennek tűnt, és azt gondoltam, à, biztos csak amiatt van, hogy nem vagyok jól. Az csak ma délelőtt tudatosult bennem, hogy éppen fordítva lehetett ez, és emiatt nem voltam jól, merthogy zajlott ez a velem nem egyeztetett fogalmazás írás. Amikor ez tudatosult, és ijesztő valósággá vált a munkahelyi mosdóban, az első sokk után ki is gondoltam, hogy a befejezést már én írom majd, lesz, ami lesz. 

Szerencsére kaptam időpontot ma délre sürgősséggel. Szerencsére a munkából el tudtam jönni. Szerencsére Balázs éppen nem dolgozott, és el tudott jönni értem. Szerencsére egy nagyon kedves doktornő volt. Szerencsére volt még választási lehetőségem, nem kell azonnal műtéten gondolkodni. A gyógyszeres kezelést választottam, egyrészt, mert félek a másik megoldástól, másrészt azt remélem, még ez is elég lesz. Van egy hét rá, hogy kiderüljön. Ha ez a hét pozitív változást hoz, akkor három hónapig ez a gyógyszer lesz a barátom. (norcolut) Ha nem, akkor jövő hét hétfőn másik befejezést kell írnom. 

Ezen a poszton egyébként gondolkodtam egy darabig, megírjam e vagy ne, de végül úgy gondoltam, vannak itt páran, akik fiatalabbak (vagy szerencsésebbek) nálam, nekik még akár jó is lehet, hogy valaki ezt is elmesélte. 

19 megjegyzés:

  1. 41 vagyok, de szóval nem értem, hogy pontosan mi a baj, ami miatt doki kellett meg lehet, hogy műtét? Bocsi, ha nem értem. A klimax vagy periklimax miatt? Vagy vmit nagyon félre értettem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem marad abba magától a vérzés, ami elég nyilvánvalóan az életkorom miatt adódó hormonproblémák miatt lehet (nincs sem miómám, sem más, ami még okozhatná)
      A doki azért kellett, mert gyakorlatilag most már harmadik hete nem múlik el, illetve még az eddig csökkenő dolog is rosszabb lett, újra erősen vérzek. A gyógyszer egy hormon, ami elvileg elmulasztja. Ha nem történik ez még, akkor el kell mennem egy egészségügyi kaparásra. .

      Törlés
    2. Ó, köszönöm, hogy válaszoltál.

      Törlés
  2. Remélem, elég lesz a gyógyszer. Nagyon drukkolok!

    VálaszTörlés
  3. Drukkolok, hogy elég legyen a gyógyszer és köszönöm, hogy írsz a témáról. Jobbról-balról érintget, de én is még a fejemet kapkodom állapotban vagyok. Gondolok rád!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm. 😊 Hát nem is gondoltam, hogy ez így fog érinteni..😟 remélem nálad egyszerűbb lesz

    VálaszTörlés
  5. Drága Dius ! Szurkolok neked. Köszönöm hogy megírtad ezt a bejegyzést. Bár jobban figyeltem volna magamra. Èn nem mentem időben orvoshoz, hasonló tünetekkel ès daganatos beteg lettem. Kívánom hogy minél előbb jól lègy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, nagyon sajnálom. Remélem, hogy sikerül legyőznöd a betegséget, drukkolok neked.

      Törlés
    2. Köszönöm, már másfél éve tünetmentes vagyok.

      Törlés
    3. Nagyon örülök, kívánom, hogy többé ne is legyen semmi dolgod ilyesmivel.

      Törlés
  6. Jobbulást, Dius! Drukkolok, hogy a gyógyszer elég legyen!

    VálaszTörlés
  7. Jobbulást,Dius,hasson a bogyó!!

    VálaszTörlés
  8. Engem tavaly műtöttek meg hasonló okok miatt, mire eljött a műtét már vagy 4 hete véreztem. És a nyálkahártya 23 mm volt...Miközben folyamatosan véreztem, érted...Dec. 27-én volt a műtét, remek volt. :) Utána nekem is 3 hónap Norcolut volt, viszont én nem bírtam a mellékhatásait (egy hónap alatt mondjuk volt 28 át nem aludt, folyamatos éjszakai izzadási rohamokkal járó éjszakám, meg hányinger, fáradtság, rossz közérzet), és igazából a vérzés is elég erős maradt. 3 hónap után váltottunk fogamzásgátlóra, Drovelis, ez annyira alacsony hormontartalmú, hogy ilyen "idős" korban is lehet szedni. Ebben van ösztrogén is, így ezek a klimaxos borzalmas tünetek megszűntek. A vérzésem meg max. 3 napig tart, és mindig 28 napra jön meg, egy áldás!! Még lehetett volna választani a hormonos spirált is megoldásként, de én attól idegenkedek. A szövettanom szerencsére negatív lett.
    Szóval kitartás, van megoldás, nem kell szenvedni! És a műtét sem annyira szörnyű. Igazából reggel bementem és délután hazajöttem.

    VálaszTörlés
  9. Ami még eszembe jut. Mivel a műtét után is ugye van vérzés, meg előtte is 4 héten át volt nekem, nekem a HGB szintem a normális alá esett, érdemes esetleg ránézetni, és szedni vasat, ha kell.

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm, hogy megosztottad velem a történetedet. Én szerencsére még nem érzek semmit mellékhatást, bár még csak pár napja szedem.

    VálaszTörlés
  11. Hasonló gondjaim voltak/vannak - 2-3 éve kezdődött. Nagyon sokat segitett a réti palástfű tinktura (alchemilla vulgaris) és a kalcium szedése. Három hónapig szedem, majd egy hónap szünet és újra mehet a három hónap. Irnék konkrét terméknevet is, de szerintem a magyar piacon másképp hivják, de rákerestem és van palástfű tinktura.

    VálaszTörlés
  12. Hasonló gondjaim vannak és nekem sokat segitett a réti palástfű (alchemilla vulgaris) tinktura és a kalcium szedése, három hónapig reggel-este egy-egy kiskanállal vettem, egy hó szünet, aztán újra. Irnék konkrét terméknevet is, de a magyar piacon más néven van, de rákerestem és létezik. Egy próbát megér :-)

    VálaszTörlés