2022. nov. 30.

A vébéről

 Természetesen folyamatosan mennek nálunk a meccsek, követjük az eredményeket és eseményeket családilag. Van, hogy a két nagyobb a barátaikkal nézik valahol, de a legtöbbet azért itthon látták ők is. Az most már mindig különleges emlék lesz nekem, hogy ennek a vb-nek a délelőtti meccseit is láttuk így közösen. Mindenki egy emberként drukkolt Tunézia nagyon szimpatikus válogatottjának, akiket először a mi Aissa Laidounink miatt néztük leginkább. 

Most már nekik nem szurkolhatunk tovább, mert ma hiába győztek a francia válogatott ellen, ugyanabban a csoportban az ausztrálok is nyertek, és jobb gólkülönbséggel ők jutottak tovább. 

Most megy a Lengyelország-Argentína és a Szaúd-Arábia-Mexikó meccs, innen is majd ketten jutnak tovább. 

Ami nagyon érdekes nekem, hogy ahhoz képest, hogy Katar nagyjából a világ végén van, nagyon sok szurkoló van minden országból. Azt hiszem, szinte minden meccs teltház előtt zajlott,.és ez tök jó. A lelátói képeken látni sok helyi viseletbe öltözött férfit. Mindenkin mindig hófehér és gyönyörűen vasalt az a valami (sajnos nem tudom a nevét), hozzá vagy fehér vagy piros fejfedő (azt sem tudom, hogy ez turbán e vagy máshogy hívják). Az meg bámulatos, hogy ebben a hagyományos, valláshoz kötődő öltözetben is a világ legtermészetesebb módján használják a legjobb telefonokat pl. 

Az is látszik, hogy itt aztán van pénz, minden stadionban kifogástalan és csúcsminőségű a fű.

5 megjegyzés:

  1. A napokban oilvastam egy cikket, hogy mekkora ökológiai lábnyoma van ennek a vébének... hogy milyen környezetkárosító hatása van annak, hoy erőművekben sótalanítják a tengervizet, mert alapból nincs elegendő természetes ivóvíz, nemhogy ekkora embertömegnek + ezzel locsolják a füvet is. Szóval az a minimum, hogy legalább szép a gyep.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én ilyeneknek nem olvastam utána, szimplán csak gyarló módon a szép és jó részét ragadtam meg.

      Törlés
    2. Nem csak ennek a VB-nek, szerintem Katarnak elég méretes ökológiai lábnyoma van, de a cseppfolyós gáz USÁ-ból Európába hurcolásának is, arról valamiért mégsem beszél senki. Emberi jogi problémák az ökológiainál is súlyosabbak, viszont ha már ott rendezik a VB-t, először a VB-k története során egy muszlim országban én mondjuk kellő tisztelettel figyelem. Ez hiányzik sokakból. Csak akkor kapnak észhez, amikor rájönnek, hogy jó lenne azért egy kis katari LNG.... szóval az emberi jogok meg minden nem is olyan fontos.....Sajnos ilyen világban élünk.

      Törlés
  2. Rákerestem, mert engem is érdekelt - THOBE és GHUTRA.

    VálaszTörlés