2022. júl. 20.

Csalódott meccsnap

 30 éve vár minden fradista erre a pillanatra, amikor újra játszik egymással a Fradi és a Slovan. Ami akkor történt Pozsonyban, örök nyomot hagyott mindenkiben, és ha egyébként nem lenne elég a Trianoni békeszerződés fájó vesztesége a Felvidék miatt, akkor még csatlakozott hozzá a csehszlovák rendőrök viselkedése a Fradi szurkolókkal szemben. 

Abszolút felfokozott érzelmi állapotban várta mindenki a mai napot. Arra készültünk, hogy most, harminc év után a pályán fogjuk megtorolni az akkor történteket. A lelátót megtöltöttük, több, mint húszezren voltunk. A pályán sajnos nem mi kaptunk lehetőséget. A csapatunk ezúttal nem érezte, amit mi, és kikaptunk. Fájó vereség ez most. 



14 megjegyzés:

  1. Úgy néz ki, Pozsonyban kell megoldani a dolgokat. :)
    Popianyu

    VálaszTörlés
  2. Mi köze Trianonnak a focimeccshez? Fogalmam sincs mi volt 30 éve, de akkor ezek a szlovák focisták legfeljebb bölcsisek vagy ovisok voltak. De persze a gyűlölet lángját táplálni kell! De most komolyan!?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 30 évvel ezelőtt a Fradi szurkolókat nagyon csúnyán megverte a csehszlovák rendőrség a meccs közben, a lelátón. Nem történt semmi rendbontás, a focisták családtagjai is ott voltak, egyszerűen meglepték őket, és ütöttek mindenkit (férfit, nőt, gyereket válogatás nélkül) pusztán csak azért, mert magyarok.
      Trianonnak pedig mindig minden magyar ember életéhez közé lesz. Aez nem gyűlölet táplálás, de soha, senki nem felejtheti el. Ahogy azt a 30 évvel ezelőtti meccset sem. (a gyűlöletet pedig csak annyit, hogy a slovan szurkolók azzal a rigmussal érkeztek meg, hogy "üsd a magyar fejét")

      Törlés
    2. "Fogalmam sincs mi volt 30 éve.." - Nem érzi igazán kellemetlenül kínosnak, hogy fogalma sincs az eseményekről,
      de még a fáradtságot sem veszi, hogy utánanézzen és mégis idekommentel ilyen mérhetetlenül nagy baromságot? Elnézést, de Ön elég rosszul áll az önreflexió terén és fordítva ül a lovon. Nekem azt tanította a logika, hogy amiről nem tudok semmit, arról szerencsés, ha nincs is véleményem, mert még előfordulhat, hogy ostoba fajankónak néznek. Az meg ugye kinek jó?

      Ha már így egymáshoz szólunk, felettébb érdekelnek, hogy más nemzetekhez is odajár kommentelni, ha nekik fáj valami, ami a népükkel történt vagy csak a magyar embert tiszteli meg ezzel a viselkedéssel? Szokott párhuzamot húzni múlt és jelen között? Hallott már a transzgenerációs fájdalmakról? Félek, csak költői kérdéseket teszek fel...

      Dius elnézést, de nem bírtam magammal muszáj volt hozzászólnom.

      Törlés
    3. Nincs miért elnézést kérned. 😊💚

      Törlés
  3. Ne haragudjatok, én általában egyetértek veled, Dius és Penny Lane, veled is, a komment stílusával pedig nem feltétlen, de nekem is az volt az első gondolatom a bejegyzésnél, hogy mire jó ez a nagy indulat.. A transzgenerációs sérelmek felismerésének is pont az lenne a lényege, hogy letegyük őket tanulva és nem továbbéltetni kell. Ha már Trianon, van fiatal határontúli ismerősöm. Egyáltalan nem várná, sőt, helytelenít minden indulatot ezzel kapcsolatban és pl.örül, hogy két nyelven is folyékonyan beszél. Ez is egy hozzáállás. Lehet jobbnak, rosszabbnak tartani, de hogy élhetőbbnek tartom a mindennapokban és előremutóbbnak a jövőt illetően annál, mint például revansot venni - ha csak foci által is- egy múltbéli gyalázat miatt, az biztos. Szerintem is jó lenne, ha pl.a ti gyerekeitek nem feltüzelve érkeznének egy ilyen meccsre (még jobb lenne, ha a szlovák most retteneteket kiabálóké se).
    Egy a második kör ellenvéleménynél már én se bírtam magamban tartani, hogy van olyan is, aki szerint van igazság Szonja Kata meglátásában is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "Szerintem is jó lenne, ha pl.a ti gyerekeitek nem feltüzelve érkeznének egy ilyen meccsre" - Ezt hol olvastad? Ugyanitt a "revans" felemlegetése is alaptalan feltételezés.

      Nem muszáj engem megértem, velem egyetérteni, túlélem, de a gyerekeimet ne merd többet ide keverni, sem a velük kapcsolatos feltételezéseidet! Remélem világos voltam!



      Törlés
    2. A gyerekeiteket szerintem nekem szánták, nem neked. 😊

      Törlés
    3. Ah, ki tudja... mondjuk így is sokkal többet foglalkoztunk ezzel, mint kellett volna!

      Törlés
    4. Te jó ég, ez a stílus?! 😱 Ráadásul tényleg kár ilyen idegesnek lenni, valóban Diusnak írtam, akinek köszönöm a nagyon korrekt választ. Én is abszolút (meg)értem ennek a nézőpontnak is a hátterét.

      Törlés
    5. Kár, hogy nem tudsz válaszolni egy kérdésre sem! :D

      Törlés
  4. Értelek benneteket, nyilván fiatalok vagytok, egészen más fontos már nektek, mint nekünk. De azért azt itt szeretném jelezni, hogy ez NEM Trianonról szólt. A világ minden táján emlékeznek az ilyen szomorú eseményekre sportrendezvények kapcsán. Csak egy példa erre a Liverpool induló ..

    VálaszTörlés