2022. febr. 5.

Szombat

 Ma is pont olyan laza és semmittevő napot tartottunk, mint múlt szombaton. Hívjuk inkább lábpihentető napnak. 😊 Azt nem mondom, hogy nem voltak olyan gondolataim, hogy mi mindent kéne megcsinálni, de minden ilyet elnyomtam magamban. Minden megvár, ami nem nagyon fontos, és majd amikor eleget pihent a lábam, akkor újult erővel fogom tudni megcsinálni. Egyébként találtam videót, amin kifejezetten ilyenre van nyújtógyakorlat. Az a lényege, hogy terdelesbol kell felemelkedni, úgy hogy a lábak végül teljesen nyújtott állapotba kerüljenek, és azt kell 10 mp-ig megtartani. Nem tudom megcsinálni, mert nem tudom kinyújtani a lábam. Azért próbálkozom, mert simán lehet, hogy kicsit le vannak tapadva az izmok, és ez esetleg tud változni majd. Kicsit unom már, hogy ekorul forog a világom, hogy minden mozdulatomra figyelni kell, de majd csak..


9 megjegyzés:

  1. Lehet manuálterapeutát kellene keresned és nem sima masszőrhöz menni vele. A férjem a lapockatörése után nem tudta felemelni a karját csak egyenesen kinyújtani, két alkalommal volt ott speciális tornára és azóta is működik a dolog. Esetleg lehetne ezen az irányon is elindulni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Néztem ilyen manuálterepautat.Kicsit félek tőle, ezt kell magamban legyőzni már csak.

      Törlés
  2. Szia Dius, sokat gondolkodtam, hogy írjak-e neked, de hátha hasznosat tudok mondani. Hasonló tünetekkel küzdöttem nagyon sokáig, végül a kivizsgálások porckorongsérvet igazoltak nálam. A jó hír viszont, hogy egy gyógytornász vezetésével fokozatosan eljutottam oda, hogy gyakorlatilag teljesen jó a lábam / derekam, csak ritkán vannak rosszabb napok. Javaslom, keress meg egy gyógytornászt, aki komplexen felmér, és elkezdi fejleszteni a mély/vázizmaidat. A neten látott gyakorlatokat egyedül végezve akár árthatsz is magadnak. Gyors javulást kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy írtál. Körülnézek ezügyben is, de gondolom nem lenne baj, ha valaki elküldene valami képalkotó vizsgálatra, hogy lássuk végre mi van odabent Ide nehéz eljutni, mri vizsgálat olyan drága magánúton, hogy azt azért nem szeretném bevállalni.

      Törlés
  3. Tudok ajánlani neked Pesten egy nagyon jó helyet, ahol kiváló gyógytornász vannak. Nem olcsó, de nekem mindig segítettek kilábalni q durva sportseruleseimbol. Ha érdekel, írj rampriviben.

    VálaszTörlés
  4. Jól tetted Dius, hogy pihetetted a lábad egész nap, tényleg minden megvár és most ez a legfontosabb! Viszont nekem is az jutott eszembe, ahogy olvastalak, hogy minimum egy gyógytornászt meg kellene keresned ez ügyben. A Családfőnek a gerincével vannak állandó problémák, ő is jár egyhez, de ő itt van a környékünkön, ami neked messze lenne, neki sokat segített. Nagyon jó szakember, rengeteg páciensnél még bizonyos műtéteket is sikerült elkerülni az ő tornájával. Egy jó gyógytornász csodákra képes :) !

    VálaszTörlés
  5. Szerintem is nagyon fontos a pihenés.
    Az előttem szólókkal értek egyet: Ne halogassd, menj gyógytornászhoz.
    Elhiszem, hogy igazából elvagy vele, meg kibírod... de ebből hosszadalmas baj is lehet.
    Erre utaltunk múltkor, hogy nagyon jó ha azt eszi az ember amit megkíván, meg azt csinálja amihez kedve van. De fontos lenne ha tudatosabban figyelnél az egészségedre!

    VálaszTörlés
  6. Gyógytornász-manuálterapeutához járok, azóta szinte tünetmentes vagyok. Hamarabb voltam manuálterápián, mint életemben masszázson, most már a masszázst is beépítettem. A manuálterapeuta (orvos vagy gyógytornász alapvégzettségű) úgyis elirányít, hogy milyen orvoshoz, vizsgálatra érdemes menni és nem csinál olyat amivel árthat, amire nincs kompetenciája.

    VálaszTörlés
  7. Ja és még egy, Szfehérváron egészen megfizethető áron van az MRI. (Bendegúzt én oda vittem)

    VálaszTörlés