2022. okt. 15.

Hogyan is

 Hónapok óta téma mindenhol a világon a mostani mindenféle válság. Nálunk is folyamatosan téma, Balázs az, aki a legsötétebben látja a helyzetet, aki hetente többször agyal mindenen. Nyilván ez fakad abból, hogy ő kezeli a bankszámlánkat, ő utalja a mindenféle szolgaltatólnak a számlákat, és ő az, aki hónap végén szembesül az egyenleggel is. Ugyan az ő egyébként is inkább pesszimizmusra hajlamos gondolkodása mellett ez most biztos, hogy plusz teher, de jobb ez így mindenképpen. Ő jobban tud spórolni is, mint én. Azt nem gondolom magamról, hogy valaha is két kézzel szórtam volna a pénzt, de voltunk úgy is, amikor jobb, hogy nem tudtam mennyi pénzt tudtunk félretenni, mert akkor esetleg hajlamos lettem volna valami herdálásra. 

Én most is megelégszem azzal, hogy vannak dolgok, amiket már nem veszek meg, mert olyan túlzó mértékben emelik az árát, amire azt mondom, hogy na nem. Átgondoltabban vásárolok, jobban figyelem az akciókat. Eddig is vettem szinte mindenhol a saját márkás termékeket is, sosem ragaszkodtam a mindenféle márkákhoz. 

Azt sejtem, hogy még ez sem feltétlenül elég, mert ezzel csak ott tartunk, hogy elég a kettőnk fizetése mindenre, de visszagondolva az előző válságban a helyzetünkre, amikor csak egy fizetés és egy gyes+családi pótlék volt a jövedelmünk, nekem ez elég. 

Nem akarok rettegni és számolgatni, nem akarom magunknak bevonzani, hogy annyira az anyagiak körül forog minden, hogy majd elkezd minden tönkremenni, csak hogy megtanuljuk, a spórolásért mindig fizetni kell. 

Továbbra is úgy gondolom, hétről hétre kell ésszerűen élni, és akkor megleszünk, ahogy eddig is. 

2 megjegyzés:

  1. Nálunk nem tudom eldönteni, ki a borúlátóbb, szerintem inkább én. Ugyanis én vásárolok be, Tibi "csak" a végösszeg miatt szokott sokkot kapni. Egyetértek, a fentieket akár én is írhattam volna. Spórolunk, ésszerűen élünk és nem szokunk rá a kaviárra, lazacra, sőt a kacsamellre sem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A vásárlás nálunk is az enyém. Szépen szorítom lefelé a cikkelemszámot, amit vásárolunk még.

      Törlés