2024. ápr. 5.

Könyves péntek

 Erre a hétre rögtön kettőt is hoztam. Abból a műfajból, amit tudom, nagyon sokan megvetnek, és nem is nagyon sorolják a bármilyen irodalmi értéket képviselő művek közé. Meggyőzni senkit nem fogok, tiszteletben tartom az ilyen véleményeket is..



Az írónő előző könyveit is olvastam, van, amit többször is. Lehet azok vitatkozni, mennyire gáz, vagy káros a szürke ötven árnyalata könyvek bármelyike, de én akkor is úgy voltam vele, hogy a Stephen King könyvek hatására sem kezdtem mindenféle horrorcselekményeket (bár a Cujo olvasása után kicsit féltem a bernáthegyi kutyáktól) kitalálni és megvalósítani. 

Azok a könyvek akkor egy tabunak számító világról szóltak, és akár bevalljuk, akár nem, milliók fantáziáját mozgatták meg. 

Ez a két könyv (a másodikat még nem teljesen végig olvastam el, de hétvégén biztosan befejezem) is sok szexet tartalmaz, ez tény. És vannak benne bőven csúnya szavak is. Szóval széplelkű, prűd olvasóknak nem ajánlanám. De azoknak, akik szeretik a meséket, a meseszerű szerelmi történeteket nem túl nyálas formában, mindenképpen. 

Az írónő egyébként szerintem fergeteges stílusban ír, a meglehetősen szabatos kifejezés mellett gyönyörűen tud érzelmeket és gondolatokat leírni. De minden mást is úgy, hogy nekem például egészen filmszerű élmény olvasni, látom magam előtt folyamatosan az eseményeket. 

Ezek a könyvek úgy kellettek a lelkemnek, mint egy falat kenyér. Elvarázsoltak, belemerültem a mesevilágba, és egészen kitárta a szívemet is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése