Mindig akadnak olyan "szlogenek", vagy mik, amik az agyamra mennek. Régen az abszolút győztes ebben a kategóriában a "Kockázatok és mellékhatások tekintetében kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!" Amikor ez a rész már felgyorsítva ment, na, attól aztán végképp idegrohamot kaptam. Mielőtt elárulom, most mi viszi a prímet, még elmesélem, mikkel lehet az agyamra menni.
"Ha csak egy kicsi hiányzik..." Végtelenül szemét, kihasználós szlogen. Ami értem én, marketing szempontból miért volt nyerő, de ismerve azt a pénzügyi szolgáltatót (ugye milyen korrekt vagyok, amiért nem uzsoráztam le őket, csak zárójelben?) nagyon aljas húzás. Pontosan és tökéletesen felépített koncepció van mögötte, ami kihasználja, hogy az istenhátamögött kettővel lakó Manci néni is elgondolkodjon, miért is ne hívja fel, amikor már csak húszezer forint kéne..
Aztán világ életemben gyűlöltem a "Segít idebent" reklámokat. Még ahogy végighúzza a kezét a hasán, na, az aztán.. vizuális típus lévén simán elképzeltem minden egyes reklámnál, hogy hogy is segít. (azóta már a GVH-nak is szemet szúrt a dolog, és meg is büntették a céget, mert nem bizonyították, hogy segít)
Annak a reklámnak a szövegére nem, csak a jelenetekre emlékszem, amikor két kiskölyök módszeresen keni a ruhájára a mindenfélét, hogy majd anyuval jól kitoljanak. Na, azt a két kiskölyköt esténként többször is kedvem lett volna felpofozni, ahelyett, hogy mosolyogva nekiálljak a folttisztításnak.
Rengeteg ilyen van egyébként, aminek a nagy része majd akkor jut eszembe, amikor rányomok a "közzététel" gombra.
Na de most.. amikor a rádióban hallom a hírekben, hogy a gázolaj, benzin ára épp mennyivel és milyen irányban változik... már ez önmagában egy vérnyomásemelő hír az esetek többségében. De mostanában válogatás nélkül minden rádióadón hozzáteszik, hogy "Az egyes kutaknál akár 20-25 forintos eltérést is tapasztalhatnak az autósok" Mindezt óránként. Naponta. Szörnyű.
Na és nálatok melyik az a leginkább utált szlogen, ami a csapból is folyik?
A zabálj nyugodtan és kapj be egy bogyót, az böáááá.
VálaszTörlésDe minden ötödik reklámról mondható csak el, hogy nem gyógyszer. Mutattam a gyerekeknek:
- Nézzétek meg, mennyi ilyen reklám van. A világon ebben az iparban meg a hadiiparban van a legtöbb pénz.
Elmagyaráztam, mennyi pénz egy reklám lejátszása, és hogy képzeljék el, hogy ennek az iparnak igenis érdeke betegen tartani és nem meggyógyítani az embereket.
Amúgy a prosztata, férfivágy-serkentő, és "természetes alapú de mégsem az" nyugtató reklámok a gusztustalanok leginkább.
Mert arra k*vára nem vagyok kiváncsi, hogy mit kezd a fiatal csaj a tatával, a prosztata is magánügy - mint a menzesz - és aki ideges, igyon macskagyökér teát, jobban lesz. Nem azt a rohadt bogyót kell nyomni, hanem az abban felhasznált gyógynövény teáját iszogatni.
A prosztatás...Különben sokszor én is röhöhög csak a reklámokon, nekem abszolút nem az jön le, hogy rohanjak megvenni az árút...hanem kabaré...Persze közben meg mérgelődök, mikor egy film közben megy, ezért van az, hogy évek óta a kereskedelmi tévén nem néztem meg egy filmet.
VálaszTörlésAz én "gyenge pontomat" telitaláltad, Dius. A "díjnyertes az ügyfélkiszolgálásban". Nekem ez olyan, mint bikának a vörös posztó. :)) Grrr....
VálaszTörlésA ruhátösszekenő kölyköket én is utálom. Meg a gyere Petike, most megmutatom, hogy kell pilótakekszet enni...áhhhhhh
VálaszTörlésDe mostanában elég szelektíven veszem észre a a reklámokat, valahogy kikapcsol arra az időre az agyam.
De épp a múltkor mondta Feri, hogy mennyire gáz, hogy 10ből 8 reklám valami gyógyszert ajánl.
Érdekességképpen, amikor Fr.o.ban voltunk 1 nap után feltűnt, hogy minden második reklám parfümreklám volt. sokkal szórakoztatóbb volt, mint mondjuk a hüvelygomba, vagy a savlekötő.
A "szeretünk Horsz!"
VálaszTörlésEbben:
http://www.youtube.com/watch?v=9UXY7yjeR2s
Azért felsoroltátok Ti, amiket én kifelejtettem.
VálaszTörlésÉs tényleg, MJ, ez a "Szeretünk, Horst" engem is ki tud hozni a sodromból. (amúgy figyelted már az öreg fülét? :D :D :D)