2020. márc. 23.

Iskola helyzet

Az online oktatás nálunk is működik. Az első benyomásaim alapján mindenki jól vette a hirtelen váltást, tényleg nagyon pozitívan csalódtam a gyerekeim összes tanárában, mert nálunk bizony kivétel nélkül mindenkinek múlt hét hétfőn már megvolt minden classroom-os meghívója, becsatlakozott a maga csoportjába. Online óra kevés van, túlnyomórészt önàllóan kell feldolgozniuk mindent, ami ki van jelölve. Vannak határidők, amiket még Roland is képes tartani (mindig mondtam, hogy világos keretek között kell számára tartani ezt a tanulás dolgot) Így, hogy pontosan meg van határozva mit kell tudni és mikorra, megcsinálja. Arról nem szólva, hogy sokkal közelebb áll hozzá a virtuális tér, mint a füzete.
Hét vége felé már úgy éreztem, kicsit elkezdte mindenki túltolni ezt a feladat kijelölés dolgot, mert valahogy mindig több feladat érkezett, egyre rövidebb határidőkkel. Csütörtökön Rolinál kicsit el is szakadt a cérna, valami teszt kitöltésnél akadt ki teljesen.
Azt már túlzásnak éreztem, hogy Eriknek tegnap este nyolc után érkezett feladat a classroomba magyarból. Határidő hétfő dél.
Roli ma arról számolt be, hogy holnap dolgozatot írnak matekból. Elvileg 45 percet kapnak rá, hogy megcsinálják a feladatokat, papíron. Aztán tíz percük van lefotózni. Hogy ez mire jó, azt nem sikerült megfejtenem, de legyen .
Gondolom egyébként most mindenkiben van egy jó adag bizonyítási vágy is arra, hogy majd megmutatja, ő milyen jól csinálja. A régen berögzült dolgoktól meg igen nehéz elszakadni.
Azt hiányolom, hogy Roliéknál minden egyéb kommunikáció megszűnt. Nem érdekel senkit, hogy vannak, hogy viselik ezt a helyzetet.
Patriknak is van oktatás is, munka is. Elég keményen nyomja ezt a dolgot.

1 megjegyzés:

  1. Mi írjuk a naptárba a határidőket, mert lassan kezdjük elveszteni a fonalat. Én is úgy látom van aki ad jó pár napot mindenféle kidolgozásra, van aki meg másnapra kér mindent. Dolgozatot írt a gyerek történelemből,92% lett és eléggé kiakadt, mikor másnap írta a tanár, hogy akkor ő a jegyeket nem írja be az enaplóba csak megjegyzi. Akkor minek írták?? Az enyém speciel javítani szeretett volna második fél évben, egy kiselőadást még tartott a suliban, azt az ötöst szintén nem írta be, így van két szar jegye, amin sokat dobott volna ez a két ötös. Nem elég, hogy a barátai sincsenek kéznél, még hülyítik is.

    VálaszTörlés