Abból szokott a pletyka lenni, amit az ember csak félfüllel hall, aztán még terjeszti is, úgyhogy akkor ez most az lesz. :)
Mert ma félfüllel hallottam a tévében (talán a híradó ment valamelyik csatornán), hogy a posta limitálni fogja a nagyobb cégek részére, hogy mennyi csomagot adhatnak fel. :D Gondolom a tavalyi karácsonyi hajtás ösztönözte őket, hogy ilyen hülye döntést hozzanak. Nem is értem, ha ez tényleg így van.. ők nem profitorientált cég? Mert oké, mindenki tudja, hogy nincs emberük, mert nagyon keveset lehet náluk keresni. De ilyen döntésekkel nem lesz több a bevételük, sőt.. Én ezeknek a cégeknek a helyében, akik érintettek, most nekiállnék, és felhajtanék alvállalkozókat, akikkel szerződést kötnék erre a hat hetes időszakra, ami most következik. Biztos vagyok benne, hogy vannak olyan kisebb fuvarozó cégek, ahol vannak ebben az időszakban üresjáratok (nem a futárcégekre gondolok), mert pl. az építőiparban ilyenkor kevesebb a munka. De ugyanezt a posta is megléphette volna szerintem. Tavaly ilyenkor óta millió és egy lehetőségük lett volna alvállalkozókat keresni, szerződéseket kötni. Nem tudom elképzelni, hogy kevésbé kifizetődő lenne, mint elesni azoktól a csomagbevételektől, amiktől most majd elesnek.
Az mondjuk más kérdés, hogy ha rajtam múlna, a posta már rég nem töltene be ilyen funkciót, amilyet. Én azt gondolom, bőven megérett arra ez a cég, hogy ne élvezhessen monopol helyzetet, mert egyszerűen képtelenek arra, hogy lépést tartsanak az igényekkel. Ezerszer több időt kell várni egy-egy csekkbefizetésre, mint mondjuk tíz évvel ezelőtt. Mondjuk mi kb. évente egyszer vesszük igénybe az ilyen szolgáltatásukat, mert mindent online felületen fizetünk, de olyankor egy agyrém, amennyi időt ott eltöltünk.
Szóval, úgy tűnik, érdekes lesz majd, hogy ki hogyan és mikor fogja megkapni a megrendelt csomagját. Én részemről eddig is előnyben részesítettem azokat a webáruházakat, ahol valamelyik futárcéggel vannak szerződésben, és nem az MPL futárral, de az idén lehet, hogy még inkább oda fogok erre figyelni.
Hozzátenném, hogy még csak november 11-e van. És ők máris azzal vannak elfoglalva, hogy a problémát (ami még nem is áll fenn), hogyan NEM tudják megoldani, ahelyett, hogy mindent elkövetnének a megoldás érdekében. De utálom az ilyen hozzáállást.
Láttam a cikkek címét, de éppen akkor olvastam el az egyiket, mielőtt ide kattintottam. Hát, agyrém. Ez is, ahogy sok minden más ebben a szférában... :-(
VálaszTörlésUgye? Elkèpesztő, hogy mèg lehet így gondolkodni.
TörlésMi működik manapság rendesen ebben az országban? Kevés dolog van. A postához visszatérve, ráadásul a futárcégek sokkal olcsóbban és megbízhatóbban kézbesítenek. Évek óta futárral adom fel és kérem a csomagokat.
VálaszTörlésHát leginkább semmi sem úgy működik, ahogy kène.
TörlésNekem anyukám, a nagynéném, és a tesóm is postán dolgozik. ( anyukám idén ment nyugdíjba). Tévedés azt gondolnod, hogy a postán azért nem mennek a dolgok, mert keveset lehet keresni. Pontosan a kézbesítői szinten már olyan magasak a fizetések, és a béren kívüli juttatások, hogy már-már többet keresnek/keresnének mint a nagynéném, aki a városban egy kisebb postahivatalnak a vezetője. Csak hát kézbesítőként dolgozni kell, meg adminisztrálni, meg időben bent lenni, ha esik, ha fúj. És ehhez már nincs kedve az embereknek. Nekünk hónapokig nem volt postásunk, mert elment betegszabadságra, mert több pénzt kapott betegként, ráfogva, hogy üzemi baleset érte, mint ha dolgozna. És mint mindenhol itt is azok szívnak, akik maradnak, és dolgoznak, mert azokra tolják rá a meg oldott feladatokat.
VálaszTörlésEttől függetlenül mi is kerüljük a postát, messzire.
Ezt a gondolatot, hogy azèrt nem találnak embert, mert nem fizetnek jól, nem magamtól gondoltam ki, hanem itt helyben ezt mondják az ott dolgozók. De ezek szerint ez is csak pletyka...fèlinformáció
Törlésjó, biztos nem fizetik őket agyon, szóval "mihez képest" alacsony. Egy sima gyalogos kézbesítőtől a 8 osztály az alapelvárás. Nem több. Nyilván vacak dolog hóban-fagyban leveleket hurcolgatni, de ilyen végzettséggel, örülni kéne, hogy van egyáltalán munkája. De nem, még fel vannak háborodva, és pár hónap után elmennek. Amúgy a probléma gyökere valóban a nagy csomagelosztásban van. Onnan valamiért nem jutnak ki a küldemények a kispostákhoz. Tavaly nekünk is dekkolt ott csomagunk hetekig.
TörlésCsak azoket tudja limitalni akikkel szerzodesben van, ilyen a mi cegunk is.A tobbiekre ez nem vonatkozik.
VálaszTörlésMindenkèppen hülyesèg...
TörlésVan egy olyan gyanúm, hogy a Posta tudja mi jó neki. Nem mintha védeni akarnám, mert mi sem vagyunk nagyon boldogok velük, de a kis versenytársaik valamennyien jóval drágábbak a Postánál. Ennyi.
TörlésA postának már most is vannak szerződéses alvállalkozói a csomagkézbesítésre. Nekem egy hav szinten kiszállított állandó megrendelésemet hozza NARANCSSÁRGA furgon :D
VálaszTörlésEgyik alkalommal meg is kérdeztem, hogy mióta sárgult be a postazöld, és akkor mondta, hogy ő csak szerződéses szállító.
Szerintem nem is annyira a kézbesítéssel van a gond, hiszen végeredményben ott vannak a postapontok is, azt is igénybe lehetne venni (azokra a csomagdoboz falakra gondolok, egyre több helyen látni, ahol fel is adható automatikusan csomag, meg kézbesítést is lehet oda kérni), inkább a logisztikával lőttek nagyon mellé valami módon. Azaz a belső szállítással, annak a szervezésével.
Nem tudom, most mi a helyzet, de emlékszem, amikor olvastam anno a nagy logisztikai bázisuk építéséről, hatalmas ostobaságnak tűnt, mert egyúttal megszüntették a vidéki kisebb válogató/rendszerező csomópontokat, amiket korábban kiépítettek.