Megpróbálom csak a száraz tényeket elmesélni, hogy aztán majd Ti megtippeljétek, melyik szülői értekezlet melyik gyereknél volt, és arra is kíváncsi vagyok, hol látnátok szívesebben a gyereke(i)teket?
Nagyjából a fél osztály szülője van itt, nagyjából mindenkiben látszik valami "indulatféleség", ami fortyog belül. A tanárnő pontosan érkezik, gyorsan el is kezdi a mondandóját. Eldarálja a számadatokat arról, hogy mikor kapják meg a félévi bizonyítványokat, mikor lesz a farsang, mennyi pénzt kell bevinni tombolára, belépőre. Kitér a lehetséges kirándulásra tavasszal, de még minden képlékeny, mert pályázati elbírálásra várnak. Aztán, miután mindezen túl vagyunk, elkezd beszélni a gyerekekről. Akikkel nagyon nincs megelégedve, mert nem jók a jegyeik, nem jó a hozzáállásuk, nem jó semmi velük kapcsolatban. Többnyire csak ülünk, és magunkban morgunk, vagy épp egymásnak azok, akik egymás mellett, előtt, mögött ülnek. Nagyjából az ötödik percben, amikor már ez a téma, mindenki elkezd egy kicsit összébb menni, miután már mindannyiunkról kiderült, hogy micsoda sz.r szülei vagyunk a gyerekeinknek, akik bizony még akár este későn is beszélgetnek egymással messengeren, és (micsoda fertő!), így írják a leckét is.
Nagyjából itt is a fél osztály szülője van itt. A tanárnő itt is pontosan érkezik, csupa mosoly, és energia már akkor, amikor még csak az ajtóban jár. Még a kabátját veti le, máris ott tart, hogy megköszöni, hogy ennyien itt vagyunk. Aztán megköszöni, hogy ilyen gyerekeink vannak, amilyenek, mert nagyon szereti őket. Együtt is, külön is. Mindenkinek kiosztja a félévi bizonyítványokat, majd mindenki kap egy-egy kis papírt, amire fel van írva, hogy az ő gyerekében mi az a három dolog, amit a legjobban szeret. (Spontaneitás, Szókimondás, Kedvesség) Itt is megbeszéljük a további menetrendet a tanév hátralévő részére, szóba kerül többféle kirándulás is. Még beszélünk a problémákról, érdekli, hogy ki mit tapasztalt, mit mondanak a gyerekek, megbeszéljük, miben tudna segíteni. Még elmeséli azt is, hogy kitöltöttek a gyerekek egy tesztet a szeretetnyelvükről, és az osztály kilencven százalékának a minőségi idő jött ki. Ami számára azt jelenti, hogy azért ez, mert tudják, mi az, és nagyon köszöni, hogy mi ott vagyunk a gyerekeinknek, mert nélkülünk ő nem tudna mást, csak száraz tényeket adminisztrálni.
Így volt ez. Két nap alatt voltam szörnyű szülő is, és voltam jó szülő is. :) De vajon kinek melyik vagyok? (szerintem simán kitaláljátok)
Te Dius. Szerintem az első ahol ültél az az én fiam osztályfőnöke :D De hogy került hozzátok??? :D :D
VálaszTörlés:)))
Törléspoén
de nagyon szomorú is egyben :(
A második meg Máté ofője, de én sem értem, hogy került hozzátok :) ...
VálaszTörlésAmúgy nem tudom megtippelni...
Masodik Erike?
VálaszTörlésCsak a farsangból tudnék következtetni, hogy az első Rolié, de akkor a második hogy lehetne Eriké, amikor ott bukik 22 matekból? Szóval talány...De volt egy tanár és egy pedagógus ofő ezek szerint.
VálaszTörlésNekem úgy rémlik Erik ofője egy apáca, nem? Vagyis nem hiszem, hogy azonos a matek tanárral. Az első tényleg Rolié lehet a farsang miatt.
TörlésSajnos a szülői értekezlet fele nálunk is arról szól, hogy milyenek a gyerekek és nem pozitív értelemben....rossz hallgatni nagyon....
Jól rémlik, hogy apáca. Ő egyébként angolt és történelmet, és természetesen hittant tanít. :)
TörlésNem tudom, melyik-melyik, de hogy én mennyire utálom, amikor nyilvánosan szidják a gyerekeket!!!! Pláne általánosságokban. Én azt gondolom, hogy ha egy pedagógus nem látja meg a gyerekekben a jót, a szerethetőt, akkor ne csodálkozzon azon, hogy rosszak a gyerekek jegyei. ( ami egyébként nem feltétlenül mérvadó) Szomorú, hogy ilyen tanárok keze közé kell adni a gyerekünket. :-(
VálaszTörlésElső Roli, második Erik?
VálaszTörlésElső szülői tényleg Rolié, és megrázó élmény volt az egész. Nem is hevertem még ki teljesen annak ellenére sem, hogy Eriké nagyon jól ellensúlyozott egy csomó mindent.
VálaszTörlésÁltalában hatodiktól kezdik utálni a tanárok a gyerekeket, Leiláéknál is így lesz tudom ha én megyek a szülőire:)
VálaszTörlés