Erikkel ma a nevelési tanácsadóban jártunk. Ő úgy ment iskolába, hogy fejlesztésre szorult, emiatt kellett most is mennünk. A tanítók, az iskola fejlesztőpedagógusa már a tavalyi tanév első negyedéve végén azt mondták, nemigen tudnak rajta mit fejleszteni, így aztán mivel rajta kívül rengeteg olyan gyerek van/volt az iskolában, akiknek viszont nagyon nagy szükségük volt rá, ő nem járt.
Na de.. álljon itt az akkori szakvélemény:
A vizsgálatot a szülő kérésére végeztük el P. Erik Márk iskolaérettségének megállapítása céljából.
Vizsgálatunk során Erik együttműködő, de pszichésen, emocionálisan még éretlen kisfiú benyomását kelti. Feladatérettsége, feszültségtűrése esetenként gyenge. A vizsgálat egész ideje alatt nyitott szájon történő légvételt figyeltünk meg, amelyre felhívtuk az anyuka figyelmét is, javasolva szakorvosi rendelés felkeresését. A két kéz, két láb egyidejű összehangolás problémát jelent Erik számára, ami a szenzomotoros integrációk gyengeségére utal.
Ábrázoló-kifejező készség:
Emberrajza jelentős elmaradást mutat az elvárható életkori szinthez képest (fej-láb emberke), testsémája kialakulatlan. Lapkitöltése gazdaságtalan.
Ceruzafogása helytelen (2 ujjpozíciós), nyomatéka gyenge, eszközhasználata bizonytalan. Adott ábra másolása esetén haladási iránya jó. A másolt ábrák jelentős formai és tartalmi eltéréseket mutatnak (részletezettség, arányok, formahűség, vonalvezetés, esztétikum)
A szegélydísz készítés feladatában szabályfelismerése és alkalmazása jó, munkatempója megfelelő ( a háromszög rmegrajzolása azonban gondot okoz)
Mennyiségfogalom:
Mennyiség-állandósága kialakult. Adott mennyiség szimután-, akusztikus felfogására és reprodukálására képes. A mennyiségi relációkat ismeri és alkalmazza. Meghatározott műveletek közül a pótlási művelet elvégzése eszközös segítséggel is problémát jelent.
Megfigyelőképesség és emlékezet:
Vizuális és megtartó auditív emlékezete egyaránt fejlesztésre szorul. A formaemlékezet és reprodukálás feladatát sikertelenül oldja meg.
Beszédkészség:
Adott képről történő szövegalkotás esetén bővített mondatokban fejezi ki magát oksági összefüggések felismerése mellett. Szókincse életkorának megfelelő. Beszéde alakilag hibás, tartalmilag ép.
Általános ismeretei megfelelőek
Gondolkodás:
Gyakorlati élethelyzetben való problémamegoldó képessége jó.
Analógiás összefüggések felismerésére képes.
Kauzális gondolkodást igénylő feladatokban sikerrel teljesít.
Az analizáló-szintetizáló képességet feltételező feladatokat hibásan oldja meg.
Összegezve: Vizsgálatunk során Erik néhány területen gyengén teljesített. Az egyes feladatokban nyújtott gyengébb teljesítmény oki hátterében prszichés-szociális, emocionális éretlenség, valamint egyes részképességek gyengeségek áll.
Vizsgálatunk során megállapítottuk, hogy Erik a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermekek (BTM) csoportjába tartozik.(közoktatási tv. 35. § (4), 30. § (7) bekezdés)
A majdani sikeres iskolai teljesítmény eléréséhez az alábbi részképességek egyéni megsegítését látjuk indokoltnak:
-vizuális észlelés
-vizuális, verbális-akusztikus (megtartó) emlékezet
-vizuomotoros koordináció
-grafomotorium
-analízis-szintézis
-számolási készség
-téri orentáció
-testséma
-nagy- és finommozgások koordinálása
Szükségesnek tartjuk további idő biztosítását a pszichés, szociális, emocionális folyamatok érése számára.
Javaslat: További óvodai nevelés egyéni felzárkóztatás mellett.
A közoktatási törvény 3. számú melléklet II/3. pontja alapján a létszámban 2 főként vehető figyelembe.
A szülő a javaslattal egyetért.
2008.08.11.
És akkor most:
A vizsgálat során megállapítottuk, hogy a fent nevezett tanuló:
-beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel (BTM) küzdők csoportjába tartozik.
Anamnézise a nehézség(ek) kialakulásával összefüggésbe hozható adato(ka)t tartalmaz.
Nehézségei hátterében valószínűsíthető:
-egyenetlenül fejlett részképességek
-nyelvi területek érintettsége
Raven tesztben elért pontszáma 10 pp
A vizsgálat alapján javasoljuk:
-Nehézségeinek figyelembe vételét, differenciált bánásmódban való részesítését
-Méltányos értékelését az iskolai élet során
-Eszközhasználat lehetőségének biztosítását matematikából
-Tantárgyi felzárkóztatását, korrepetálást szükség szerint.
Fejlesztő, felzárkóztató foglalkoztatásra jogosult intézménye keretein belül, egyéni fejlesztési terv alapján. Ellátása a közoktatási törvény 30. § 7. és 52. § 7,. 11/c pontjai szerint szervezhető. A megsegítést igénylő területeket részletes szakvéleményünk tartalmazza.
A tanulói létszám meghatározásakor 2 főként vehető figyelembe (közoktatási törvény 3. számú melléklet II/3 pont)
Felülvizsgálatát az iskola kezdeményezésére a szülő/gondviselő beleegyezését követően a 2012/2013. tanévben végezzük.
A felülvizsgálat időpontjáig véleményünk érvényes.
2010.11.16.
Jelen kiadványunk tájékoztató jellegű. Hivatalos iratként később postázott részletes szakvéleményünk használható.
Mire leírtam, eszembe jutott, hogy gyakorlatilag ez a gyerek, ha én nem kardoskodok, hat éves korában elmehetett volna úgy iskolába, hogy
Azért azt a kérdést csak úgy költőiként teszem fel, hogy ha ő két főnek számít, akkor a lelkiterrort alkalmazó, verekedős, gátlástalan osztálytárs hány fő? :D
Majd a részletes szakvéleményt is leírom, ha megérkezik. Egyébként láttam a munkáit. Olyan hibái voltak, hogy sietségében lefelejtette az ékezeteket egy-két helyről. Névnap helyett szülinapra emlékezett valami mesében. Túl gyorsan olvasott. A ceruzafogását is kifogásolták.
Matekból pedig az volt a legnagyobb hibája, hogy az ujján számolt.
A Raven teszt állítólag valamiféle IQ teszt, amin ő átlag alatt teljesített. De tele volt téri orientációs feladatokkal, amiben ő valóban nem remekel.
Szóval ennyi. Nagyobb baja se legyen soha.
Szia! A téri orientáció az alap :-)
VálaszTörlésEzt a már én is tudom, viszont én pont úgy jártam, ahogy te is járhattál volna. Két nagyon ügyes gyerek után a harmadik kicsit ügyetlenke volt, de kiválóan írta meg az iskolaérettségi tesztet, most mg szívunk ezerrel. Másodikos és még hivatalosan nem látták szakértők. Sok ugyanis a problémás gyerek.