2010. ápr. 13.

Vers

Vargaeránál találtam ezt a verset, és miután engedélyt kaptam rá, én is közzéteszem.

A „Foglalkozás nélküli asszony”
„Foglalkozásnélküli” – olvastam útlevelemben,
S majdnem könnyes lett a szemem.
„Foglalkozásnélküli” – olvashattam.
Pedig ki él a földön hasznosabban!
Hivatása másokért élni, tenni,
Kora reggeltől készen lenni,
S vállalni késő éjszakáig,
Mi övéi javára válik.
Háziasszony, anya feleség...
Mi más foglalkozás lehetne még?
Kedvenc ételek jó szakácsa,
Csomagoló minden utazásra,
Sebész, ha az ujjat tövis sebzi,
Békekötő, ha igazat kell tenni,
Szabó, ha régit kell fejteni...
Üres az erszény? Pénzügyi zseni!
Lexikon: mindent észben tartani.
Varrónő, ha elszakad valami.
Mesék fáradhatatlan mesélője,
A házi béke őrizője.
Babadoktor, dekoráló, kertész,
Cukrász, fodrász...
s a felsorolás nem kész,
Mert mondhatnék én még címet sokat,
De miért gyötörjem a nyomdászokat?
Áldásul teremtett asszonyszívek!
S ők a „foglalkozásnélküliek?”!
(ismeretlen svájci költő)
 
És aztán ma már ígérem letöltöm a "blogírói szabadságom" legutolsó napját is, és jövök mindenfélével. Megjavult számítógéppel, első külföldre lépés élményével, egy pihentető, ám beteges tavaszi szünettel, meg egy csomó "csakénlehetekilyenhülyehogyilyenekeszembejutnak" gondolattal. :)Persze, vannak a hétvégi választásokkal kapcsolatban is gondolataim, de azon még gondolkodom, hogy bölcs dolog e megosztani a nagyvilággal, vagy inkább tartsam meg magamnak. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése