2017. jan. 29.

A félévik

Mert mondtam, hogy attól még nem fog elmaradni, hogy nem csak csupa móka és kacagás. :) Ezek is mi vagyunk. :)

Patrik (11. osztály)
Magatartás: jó
Szorgalom: jó
Magyar nyelv: jeles
Magyar irodalom: jó
Angol nyelv: jeles
Német nyelv: közepes
Matematika: jó
Történelem: jeles
Fizika: közepes
Testnevelés: jó
Hit-és erkölcstan (hittan): jó
Földrajz fakultáció: jó
Biológia: közepes
Művészetek: jeles

A művészetek tantárgy magában foglalja együtt a rajzot és az éneket. Itt jegyezném meg, hogy sosem volt még ötös ezekből a tárgyakból (mondhatnám úgy is, hogy végre a kellő komolysággal kezelik ezeket :D)

Erik (8. osztály)
Magatartás: változó
Szorgalom: változó
Magyar nyelv: közepes
Magyar irodalom: közepes
Történelem: közepes
Hittan: jó
Angol nyelv: közepes
Matematika: elégséges
Informatika: jó
Fizika: közepes
Biológia: elégséges
Kémia: közepes
Földrajz: közepes
Ének-zene: elégséges
Rajz: közepes
Technika: elégséges
Testnevelés: jó

Nos.. annyit azért hozzáfűznék, hogy a jóindulat csírájában el lett fojtva mindenkiben, amikor a jegyekről meghozták a döntést..az meg, hogy vajon mi kell ahhoz, hogy ennyire véresen komolyan vegyék az ének és a technika tantárgyakat, hogy nyolcadik félévkor kettest adjanak belőle, sehogy sem fér a fejembe.

Roland (5.osztály)
Magatartás: változó
Szorgalom: változó
Magyar nyelv jó
Irodalom: közepes
Történelem: közepes
Hittan: jeles
Angol nyelv: jeles
Matematika: közepes
Informatika: jeles
Természetismeret: jó
Ének zene: jeles
Rajz: jó
Technika: jó
Testnevelés: jó
Tánc és dráma: jó

Nála pedig tökéletesen látszik, kikkel nem találta meg a hangot. Matekból átkerül az alap csoportba az emeltből, mert "nem hozta a szintet" (ami vicces, mert Erik is az emelt csoportba járt a kettesével, és őt meg nem engedik vissza az alap csoportba, pedig évek óta mindig akarnánk), így talán a második félév egyszerűbb lesz. Meglátjuk.

18 megjegyzés:

  1. Tudod, tökéletesen egyetértek vele. Annyira látszik, hogy a mai oktatás milyen. Mi kell ahhoz, hogy technikából és énekből kettes legyen valaki? Nincs jó hangja?? Nálunk klassz az ének óra. Gyakorlatilag nincs! Ének órán bemennek a számitástechnika terembe és gépezhetnek. Kérdem én, ez alapján hogyan döntötte el a tanár, hogy ki kap ötöst vagy négyest? Hogy hogyan üti a billentyűzetet?? Mert hogy nem lett mindenki ötös, kvázi tök egyértelmű, hogy melyik gyerek aranyosabb, meg kedvesebb és melyik nem szimpi. Kezdem azt gondolni, hogy minden elfogultság nélkül mondhatom azt érzem, valahogy tényleg nem csak a gyerekemben van a hiba, ha most pár tantárgyból rontott. Olyan sok helyen olvasom, hogy a jó tanuló gyerekből, mióta vannak ezek a cirkuszok az oktatás terén hirtelen rosszabb lett. Az én lelkiismeretem tényleg tiszta, mert én leülök mellé és segítek, kikérdezem a tanulnivalót és tudom, hogy úgy engedem el az iskolába, hogy megtanulta. Aztán a dolgozatok rendre nem úgy sikerülnek, ahogy annak lennie kell, miközben akihez járunk korrepetálásra ő is azt mondja, hogy a gyerek tudja, amit tudni kell. És még is. Agyrém. Persze van olyan, hogy a gyerek is link és nyilván az enyém is az néha és nyilván van amikor elmismásol ezt azt. De ez a kevesebb. Itt van a töri mindjárt. Tavaly országos versenyen 800-ból 20-nak került be. Imádta a tanárnőjét, kiselőadásokat tartott úgy, hogy én nem is tudtam, hogy elvállalta őket. Egyiptológusnak készült szinte már óvódás kora óta. Egy halom történelemmel foglalkozó könyve van, mindegyiket kiolvasta. Alig várta, hogy óra legyen. A tanárnő nyugdíjba ment tavaly év végén. Idén mi van? Utálja. Aki lett, az berakja a pendrájvot a gépbe, kivetíti amit kell és körmölnek egész órán. A könyvet ki sem nyitják, kiselőadás?? Minek?? Töri verseny?? Minek??? Két hete nem írtak semmit! semmit a világháborúról. Filmeket néznek, ami persze nem rossz. De hogy fog a gyerekem ebből így dolgozatot írni, ha a könyv meg szar??? Leírja hogy mit látott? Már nem is gondolkodunk azon, hogy esetleg töri szakra megy, mert már nem érdekli, már utál órán ülni, pedig az egyetlen volt amit imádott, amire szinte nem is tanult itthon, mert annyira jól leadta a másik az anyagot, hogy érdekelte, odafigyelt. Felháborító, hogy most amikor számít minden pont és az ember szól osztályfőnöki órán, hogy ez így nem lesz jó semmi sem történik. Na,kiadtam a mérgem. :) Egyébként nekünk is most először lesz "rossz" a félévi, így eléggé hajtani kell majd, mert ugye az év vége meg beleszámít. A rossz is relativ, mert mihez képest rossz?? Aztán meg manapság tényleg bármit lehet tanulni, bármikor. Ezzel vigasztalom magam :D

    VálaszTörlés
  2. Szeritnem sema gyerek lett butább vagy rosszabb mint egy félévvel ezelőtt, csk a jóindulat kevesebb. Elkeseredtünk a felvételni mert úgy siekrült, de mint olvastam sokaknak szintén nem... szóval még így talán marad reményünk a vágyott suliba bejutásra. Sajnálom a gyerekeket,hogy nem mehetnek arra amerre szeretnének maguktól hisz mi múlik rajta, nyilvá nem menne mindenki spec matekra!

    VálaszTörlés
  3. Tisztelt Szülők! Azok a diákok kapnak elégségest rajzból, akik a jegyeik és a teljesítményük alapján elégségest érdemelnek. Persze a gyermek nem fog arról beszámolni, hogy mi volt az ő része ebben. De nem is fog változtatni rajta, ha éket vertek a saját gyermeketek és a tanárai közé. Mi szeretnénk sok mindenre megtanítani a gyermekeiteket, de ha ellenünk nevelitek őket egyre kevésbé fog sikerülni. Tisztelettel: egy rajztanár

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Alinda! Nagyon régen jártam iskolába, de a készségtárgyakból nálunk lehetőség volt a készség hiányát elméleti tudással pótolni. És az egy jó megoldás volt.

      Törlés
  4. Már saját gyerekkoromban jókat derültem a magatartás jegyeken. :) A teljesen értelmetlen kategória. Amúgy meg a mai oktatási rendszert elnézve az osztályzat messze nem azt mutatja, hogy mit tudnak a gyerekek.
    Amúgy nem olyan rossz ez. Még mindig azt mondom a közepes tanulók az életben a legügyesebbek! :)

    VálaszTörlés
  5. Ének-rajz-technika-testnevelés-erkölcstan. Ezek a tantárgyak arról kellene szóljanak, hogy a gyerekek egy kicsit pihenjenek, kikapcsolódjanak a tanulós órák között, sikerélményeket szerezzenek. A tanároknak pedig azzal kellene foglalkozniuk, hogy megszerettessék velük az alkotás örömét, a sportot, az együtt játszást, a zenét stb. Aki erre alkalmatlan, az ad kettest rajzra vagy énekre, és én nagyon sajnálom azokat a gyerekeket, akiknek ez jut. Mert ez nem az ő osztályzatuk, hanem a tanáraiké.

    VálaszTörlés
  6. Kedves Monika! Az én diákjaim nagyon szeretik a rajz óráimat. Imádom őket, amikor mindenről elfeledkezve formálnak agyagból lovacskát, vagy kutyusokat, bátran festenek, vagy mozaikot ragasztanak, spidronokat szerkesztenek, vagy Dali művészetéről filozofálnak. De arra még soha sem gondoltam, hogy a rengeteg jeles osztályzat, amit tőlem kapnak, az az én osztályzatom is volna. Köszönöm! Bár én a szüleiknek vagyok hálás, hogy nyitottságra és befogadásra nevelték őket, így boldogan részt vesznek az alkotásban. Akik meg otthonról hozzák az ellenállást, nos ők nem akarnak semmiben részt venni és leginkább mindig másban keresik a hibát ezért. De, ahogy a jó pásztor érzi, hogy a nyáj minden bárányáért felelős, s egyet sem hagy elveszni, mi is így vagyunk ezzel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Alinda, te igen és szerencsések a gyerekek hogy ilyen tanáruk van! Komolyan. De azt mondd meg nekem, hogy aki felviszi őket a számítástechnika terembe (nálunk ez a van ének órán!!!) az hogy dönti el ki milyen jegyet kap???? Ki az aranyos kedves szimpatikus gyermek? Mert énekelni és dolgozatot irni egyiknek sem kell! Az enyém négyes, hát pont nem érdekel. De mi alapján? És nem, nem megyek el fogadó órára, mert amúgy ha nem művészeti iskolába megyünk, akkor nem számít csak akkor is bosszant.

      Törlés
    2. Kedves Alinda!Azt kívánom a fiaimnak,h a nagynak gimiben,a kicsinek pedig meg általánosban legyen ilyen Rajztanára!Ami jutott:7 évig kb semmi,szó szerint vedd,olyannyira,h 5-6ban nem is volt rajzóra mert nem fért be a kétnyelvű oktatásba...Erre most,8-ban
      megjelent "Manci"néni,majd ő...Legyen technika doboz...ok,lett...legyen papír,füzet,stb...ez is pipa...Emelett mindennap 8 órája volt a gyereknek,plusz ugye felvételi előkészítő...Gondoltam,lesz egy bulis rajzóra,amin kicsit nevetgélve,rajzolgatva,"pihennek" is akar a gyerekek...Ehelyett mi lett...egy hisztérika tanár,otthon leckét festő szülők,plusz egy gyerek,aki azt könyörgi,h csak rajz és ének órára ne kelljen bemennie...Nem matekra...Na ilyenkor mi van...?

      Törlés
    3. Az lemaradt;h megkapta a 4-est mindkét tárgyból;ő is és talán mindenki aki legalább órára bement,de ez csak az Ofő érdeme/ráhatása...8. félévkor ugye...Én pedig megtudtam,h csupán 3-as a festés tudásom...😋

      Törlés
  7. Az én iskolásaimnak sincs kimagasló kézügyessége, rajzolni pl. pont nem szeretnek, bárhogy is próbálom rávenni őket. Ellenben szívesen vágnak-ragasztanak-és alkalmaznak különféle technikákat. Szerencsére olyan tanítónénijeink vannak, akik hasonlóan sokrétű feladatokkal látják el őket, és sokszor játéknak/ajándékkészítésnek "álcázva" a feladatot.
    Szerintem is sok múlik azon, hogy mennyire tudnak együttműködni tanár és diák, és ha valamiért nincs meg köztük az összhang, akkor jönnek az elégségesek.

    VálaszTörlés
  8. Nem tudom elképzelni, hogy egy gyerek a művére vagy épp a hangjára kapjon kettest technika,ének vagy rajz órán. Azt gondolom, hogy ott a hozzáállását, vagyis a "hozzá nem állását" osztályozza a pedagógus mivel más eszköze nem nagyon van. Azaz a gyerek nem akarja csinálni a feladatot,hülyéskedik, nem veszi komolyan. Minden gyerekem imád alkotni, mindig jó jegyük volt ezekből a tárgyakból, de tény hogy az osztálytársak nagy része főleg hetediktől kicsit sem veszi komolyan ezeket az órákat, pedig akár élvezhetnék is...

    VálaszTörlés
  9. Hát.. jó neked, hogy nem tudod elképzelni. Én már írtam is alá kettesre osztályozott rajzot. Ami csúnya volt, az igaz, de legalább megpróbálta.. ennyit ért.
    De tökmindegy.. nem akarok én senkivel sem vitázni, meg indulatokat szítani, sem feszültséget generálni. Van egy csomó dolog, amiben csalódtam a saját életünkben, ezekről inkább nem beszélek, mert jobb ez így.. (kellett nekem már emiatt magyarázkodnom, azt meg többet nem szeretnék)
    Annyit még azért hozzátennék, hogy soha nem neveltem a gyerekeimet a pedagógusaik ellen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dius, én sem :) De attól még lehet véleményem a gyerek háta mögött :) Szerintem senki nem sértődött meg, én legalább is, nem baj ha nem mindig értenek egyet a felnőttek, ebből lesznek a jó viták. :)

      Törlés
    2. Jobbnak láttam azèrt tisztába tenni a dolgokat...😉 A hangsúlyok eltűnnek írás közben...😊

      Törlés
    3. Hihetetlen,hogy egy poszt miket vált ki az emberekből,igaz...😉Nem rossz bizik ezek,az a lényeg!Hogy sikerült a központi felvételi?Megvan a suli hogy merre tovább ha minden igaz?

      Törlés
  10. A vártnál jobban sikerült, 21 pont lett a matek, 26 a magyar. (az élmezőnyben foglal helyet ezzel, ami a felvételit illeti) Megvan a sorrend, aztán meglátjuk, hogy sikerül, milyen lesz.. Drukkolok neki, hogy jól érezze majd magát a középiskolában, ez a legfontosabb.

    VálaszTörlés