2014. okt. 4.

Emberek...

Mostanában szétgyilkolja a lelkemet az a sokféle negativitás, amit mindenhonnan érzékelek. Sosem volt még olyan, hogy ennyire ne tudtam volna függetleníteni magam tőle, mint most. Biztos, hogy ez is okozhatja többek között azt az örökös fáradtságot, amit érzek, mert minden energiámra szükség van ahhoz, hogy a saját érzéseimet ne fordítsa át ez a rengeteg sz.r, ami ömlik mindenfelől.
Az, hogy mi megy a nagyvilágban, már kevésbé zavar. Nem érdekel, hogy ki miből vesz magának százmilliókért házat, vagy hogy ki indul, vagy nem indul a választáson. Nem az én problémám még akkor sem, ha esetleg közvetve érinteni fog engem is.
De az, amikor nap mint nap tapasztalom, hogy az emberek már nem is csak kétszínűek, hanem egyenesen a szivárvány minden színében tündökölnek, hát az felháborít, elkeserít, és nem is tudom megérteni. Azt mondták valamelyik nap, hogy "jó nekem, mert rólam minden lepörög". Magamban mosolyogva nyugtáztam ekkor, hogy hála a jó istennek, ezek szerint képes vagyok jól álcázni az ellenérzéseimet ezekkel a dolgokkal szemben, és néha még az is sikerül, hogy pár pillanatra kívül helyezzem magam a történéseken. Nem pörög le egyébként rólam semmi, de tudom, hogy az nem visz előre senkit és semmit, ha első felindulásból dönt vagy reagál le valamit. Éppen ezért nem dühöngök, nem vágok pofát, nem röhögöm ki, és nem mondok semmit sem az ilyen helyzetekben. Veszek egy mély levegőt,és elteszem magamban későbbi elemzésre a helyzetet. Na, ezt nem kéne.. eltenni későbbre, mert ebből is jó sok problémám akad amúgy, de mindegy. Vagyok annyira naiv és emberszerető, hogy mindenkinek találok mentséget is arra az adott viselkedésére, és épp ezért nem vagyok haragtartó sem. Mert azt gondolom, hogy nem akart engem bántani, csak épp rosszul reagált le valamit, mert épp rossz napja van.
Mondjuk nem értem, hogy ha nekem megy, hogy nem közvetítem ki másra a rosszkedvemet, a fájdalmamat, az aggodalmamat, vagy bármi ilyet, akkor másnak miért nem? Miért gondolja, hogy másoknak ezeket látni kell belőle, sőt, leginkább csak ezt kell látni?
Sokkal jobb lenne mindenkinek, ha megtanulnánk az örömöt látni, és a szépet, és ezekkel a dolgokkal foglalkoznánk. Mert mindenkiben van szép is, jó is. :)


2 megjegyzés:

  1. De hát sokan nem képesek erre. És talán még többen meg nem is akarják ezt elkerülni. Vagy nagyon nem érdekli őket, hogy ezzel másokat megbántanak. És biztosan sokan vannak, akik még talán élvezik is ezt. Tudod, mint a szivárvány, annyiféle az ember is.

    VálaszTörlés
  2. Annyira szívemből szóltál már megint, hogy nem is tudok mit mondani rá, tőle m mindenki olyan lehet amilyen akar, negatív, pozitív, lehet mindene és semmije ha úgy tetszik, egy elvárásom van csak mindenki felé, hogy ne ÁRTSON nekem, nekünk, a világnak és a többi nem érdekel.

    VálaszTörlés