2012. jan. 31.

Szabadlábon

Szerintem Magyarország legszimpatikusabb bűnözője szabadult ma hajnalban a börtönből. Najó, más nevében nem nyilatkozhatok, de én kifejezetten drukkoltam annak idején, hogy ne kapják el. :D Persze, én is azt gondolom, hogy nem lehet rablásból élni, és micsoda világ lenne, ha mindenki kigondolná, és csinálná... de a "whiskey-s" néven elhíresült Ambrus Attila akkor is egy kifejezetten szimpi kis bankrabló volt. Azt nem tudom, hogy ha most történne mindaz, ami annak idején, akkor is így gondolnám e, mindenesetre a kamasz-énemnek nagyon imponált. Sármos pasi volt, sőt, ahogy láttam, az is maradt, .. de még humorérzéke is volt. Mindemellett bevallom, kicsit csodáltam is annak idején a leleményessége miatt, azért, ahogy eltervezte, megcsinálta, és mindig megúszta. Egy darabig.
Gyűlöltem a Kék Fény-t annak idején, mégis csak azért megnéztem, hátha a végén bemondja Juszt László, hogy a "whiskey-s megint akcióban volt". Szerintem ez is tetszett benne, hogy annyira pimasz módon művelte ezt az egészet. Ott volt mindig szem előtt, rivaldafényben, és mégsem sejtette senki.
Kicsit csalódott voltam, amikor először elkapták, és emlékszem, nagyon-nagyon drukkoltam, amikor megszökött a Gyorskocsi utcából, hogy tűnjön el egy életre. Nem jött össze, végül elítélték. Természetesen jogosan, ez nem kétséges.
Azt hiszem, a javára is vált ez a jó pár év, amit a világtól elzártan töltött. Tanult, dolgozott, biztosan jó sokat elmélkedett is. Gondolom az elmúlt években ezerszer eltervezte, mit fog csinálni, ha majd egyszer végre nem a börtönélet rendje szerint kell élnie. Gondolom azt is ezerszer, tízezerszer átgondolta, mit kellett volna másként annak idején, vagy egyáltalán, neki sem kellett volna kezdeni.
Néztem ma a Híradót. Nem csalódtam, mert a tévések természetesen nem riadtak vissza a farkasordító hidegtől sem, ott álltak Sátoraljaújhelyen a börtön előtt, és várták. Attila, aki whiskey-sként vonult be, és Attilaként jött ki, úgy tűnt, érzelmek nélkül érkezett a szabad életébe, és szállt be a rá váró furgonra. Biztosan nem lesz könnyű újrakezdeni. A világ óriásit változott azóta, mióta őt "kivonták a forgalomból". Munkát kell találnia egy olyan világban, ahol "priusz" nélkül is nagyon nehéz. Élnie kell valahol, de a lakást, megélhetést fizetni kell. Ráadásul az elmúlt években irdatlan sebességű fejlődésen mentünk keresztül. Amikor bement, még nem volt egy csomó minden, ami mára már természetes, sőt, akár a többedik generáció létezik belőle. Gondoljunk csak a mobiltelefonokra. Mára az androidos okostelefonok dívnak, ami akkoriban még nem is létezett. Vagy a tévék. Vagy az internet.
Mindenesetre én drukkolok neki most is. Most azért, hogy tudja újrakezdeni. És ha véletlenül valaki látja őt blogot írni, mindenképpen értesítsen engem is. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése